Tworzenie notatek w kampaniach Google AdWords

Google wprowadza ostatnio sporo nowości. Największa z nich to zmiana nazwy z Google AdWords na Google Ads, która wchodzi w życie od 24 lipca tego roku.

Dostaliśmy jednak dużo więcej nowinek – jedną z nich jest możliwość dodawania i edytowania notatek bezpośrednio w kampanii. Każdy, kto ustawia kampanie Google AdWords docenia wagę tego kroku!

Do tej pory prowadzenie notatek wymagało osobnych narzędzi albo po prostu kartki i długopisu. W praktyce było to niewygodne i frustrujące. Wystarczyło niechcący skasować plik albo zgubić notes, żeby skutecznie pozbyć się wszystkich cennych zapisków.

Po co w ogóle prowadzić notatki w kampaniach Google AdWords? Jak je tworzyć i edytować? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu. 

Sprawniej optymalizujesz kampanie Google AdWords

Kampanie Google AdWords można optymalizować w nieskończoność. Ruch w wyszukiwarce i sieci reklamowej może się zmienić z miesiąca na miesiąc. Każdego dnia na rynku pojawiają się nowi gracze, którzy chcą zagarnąć kawałek tortu dla siebie.

Dlatego nie wystarczy optymalizować kampanii tylko na początku, a gdy zacznie osiągać zadowalające wyniki, zostawić. Trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i przynajmniej na bieżąco monitorować statystyki.

Bardzo pomaga w tym robienie notatek. Zwłaszcza, gdy wprowadzamy ważną zmianę i chcemy zobaczyć, jak to wpłynie na wyniki.

Na początku możesz myśleć, że wszystko doskonale pamiętasz i wiesz, co z czego wynika. Po kilku miesiącach pamięć zacznie Cię jednak zawodzić.  Nie będziesz wiedział, która zmiana spowodowała poprawę lub pogorszenie wyników.

Będziesz musiał na nowo przeprowadzać testy, możliwe, że niechcący powtórnie wprowadzisz do kampanii zmiany, które okazały się dla niej niekorzystne.

Wszelkie działania tego typu to nie tylko strata czasu, ale również pieniędzy.

Trzymasz wszystko w jednym miejscu

Możliwość tworzenia i edytowania notatek bezpośrednio w panelu Google AdWords ułatwia życie – tylko tyle i aż tyle.

Nie musisz zapisywać swoich uwag w innych notatnikach czy plikach na komputerze. Nie zgubisz niczego ani nie skasujesz przypadkiem, robiąc porządki na biurku lub pulpicie.

Masz wszystko w jednym miejscu. Wiesz bez sprawdzania i dodatkowych uwag, której kampanii dotyczą notatki. Dzięki temu oszczędzasz czas i nerwy 😉

Dajesz klientowi wgląd do swoich uwag

Na pewno masz klientów, którzy zaglądają samodzielnie do kampanii i monitorują ich wyniki. Dzięki notatkom możesz podzielić się z nimi swoimi uwagami. Klienci widzą i przede wszystkim rozumieją wprowadzane przez Ciebie zmiany. Mają również poczucie, że wiesz co robisz i dbasz o ich interesy.

Ułatwiasz pracę współpracownikom i następcom

Jeżeli konto optymalizuje więcej niż jedna osoba, notatki to absolutna konieczność. Inaczej zwyczajnie się pogubicie. Oczywiście zawsze można zerknąć w historię zmian na koncie – na dłuższą metę jest to jednak mało efektywne, uciążliwe i czasochłonne.

Robiąc notatki, ułatwiasz zadanie współpracownikom. Usprawniasz komunikację, zapobiegasz dublowaniu zmian optymalizacyjnych.

Pomagasz również osobom, które przejmą kampanię po Tobie. Notatki pozwolą im się łatwiej zorientować w sytuacji, ocenić aktualną kondycję kampanii oraz wprowadzić kolejne zmiany.

Tworzenie notatek na wykresie skuteczności

Wiesz już, dlaczego warto korzystać z notatek w kampaniach Google AdWords – czas pokazać, jak je stworzyć.

Przejdź do menu po lewej stronie panelu i wybierz opcję Kampanie lub Grupy reklam – w zależności od tego, na jakim poziomie kampanii chcesz stworzyć notatkę.

Niezależnie od tego, co wybierzesz, zobaczysz nad tabelą z danymi wykres skuteczności w wybranym przez siebie przedziale czasu. Wystarczy teraz, że najedziesz na niego kursorem i klikniesz w kropkę, która symbolizuje wybrany dzień.

Pojawi Ci się okienko z możliwością dodania notatki. Teraz wystarczy kliknąć w napis Dodaj notatkę i wpisać, co tylko chcesz. 

 

 

Pamiętaj, żeby kliknąć w kropkę, inaczej okienko będzie Ci „uciekać”. Notatka jest bardzo schematyczna i utworzenie jej nie powinno Ci sprawić najmniejszego problemu.

Wygląda to w ten sposób:

 

 

Gdy już dodasz notatki do wykresu pojawią się pod nim małe kwadraciki – wystarczy na nie kliknąć, żeby rozwinąć notatki.

Tworzenie notatek w panelu notatek

Tak jak poprzednio wybierz z bocznego menu opcję Kampanie lub Grypy reklam. Znajdź pod wykresem skuteczności nad tabelą z danymi symbol trzech pionowo ułożonych kropek. Gdy w nie klikniesz rozwinie Ci się okienko. Zobaczysz w nim możliwość otworzenia panelu notatek.

 

 

Z boku panelu otworzy Ci się okno, w którym wyświetlisz wszystkie dodane do tej pory przez siebie notatki:

 

 

Możesz tutaj łatwo utworzyć nową notatkę. Wystarczy kliknąć przycisk Dodaj u góry okna.

Notatki można filtrować według daty oraz poziomu, na którym zostały dodane. Jeżeli chcesz edytować notatkę, kliknij przy niej symbol ołówka, a następnie wprowadzać i zapisz wszystkie zmiany.

———————-

To już wszystko. Jesteś teraz doskonale zorientowany w temacie celowości, tworzenia i edytowania notatek w kampaniach Google AdWords.

Daj znać, o czym chciałbyś przeczytać w kolejnym wpisie.

Pozdrawiam 🙂

Share Button