Rozszerzenia reklam Google Ads w wyszukiwarce

Rozszerzenie – jedna z najważniejszych składowych reklam Google Ads w wyszukiwarce. Często jednak pomijana i zapominana z braku czasu i uwagi.

Dlaczego rozszerzenia reklam Google Ads w wyszukiwarce są tak istotne? Czy rzeczywiście mają realny wpływ na skuteczność reklam? Jakie rodzaje rozszerzeń wyróżniamy? Jak je dodać do swoich kampanii?

Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w artykule.

Rozszerzenia reklam Google Ads w wyszukiwarce – co to takiego?

Rozszerzenia reklam to dodatkowe informacje, jakby doczepione do zasadniczego tekstu reklamy. Reklamy mogą funkcjonować bez rozszerzeń. Rozszerzenia nie są wymagane. Znacznie zwiększają jednak objętość, a dzięki temu widoczność reklamy, co z kolei sprawia, że jest chętniej i częściej klikana przez użytkowników.

Wniosek jest prosty – rozszerzenia sprawiają, że reklamy są bardziej skuteczne i osiągają wyższe CTR-y.

Rodzaje rozszerzeń reklam Google Ads w wyszukiwarce

Rozszerzenia dzielą się zasadniczo na ręczne i automatyczne. Ręczne musimy sami dodać do kampanii, inaczej nie zaczną się wyświetlać.

Automatyczne tworzy za nas system Google Ads. My nie musimy nic robić.

Do ręcznych rozszerzeń zaliczamy:

  • rozszerzenia lokalizacji
  • rozszerzenia powiązanej lokalizacji
  • rozszerzenia objaśnień
  • rozszerzenia połączeń
  • rozszerzenia wiadomości
  • rozszerzenia linków do podstron
  • rozszerzenia informacji w witrynie
  • rozszerzenia cen
  • rozszerzenia aplikacji

Rozszerzenia automatyczne to z kolei:

  • automatyczne rozszerzenie połączeń
  • automatyczne rozszerzenie wiadomości
  • dynamiczne rozszerzenie linków do podstron
  • dynamiczne rozszerzenie informacji w witrynie
  • automatyczne rozszerzenie lokalizacji
  • rozszerzenie z ocenami sprzedawców
  • dynamiczne rozszerzenia objaśnień

Kiedy rozszerzenia reklam się wyświetlają

To że skonfigurujesz rozszerzenia w swojej kampanii, nie gwarantuje od razu, że zaczną się wyświetlać. Reklama musi najpierw osiągnąć odpowiedni ranking i pozycje w wyszukiwarce.

Aby zapewnić prawidłowe wyświetlanie rozszerzeń, dodaj ich jak najwięcej – przynajmniej cztery. Dodawanie rozszerzeń jest bezpłatne. Za kliknięcie w rozszerzenie z poziomu w reklamę zapłacisz natomiast jak za zwykłe kliknięcie użytkownika w reklamę.

Przy więcej niż jednej interakcji użytkownika z reklamą, Google naliczy koszt maksymalnie za dwa kliknięcia na wyświetlenie.

Przejdźmy już teraz do omówienia poszczególnych rozszerzeń reklam Google Ads w wyszukiwarce, do omówienia jest naprawdę sporo.

Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia lokalizacji są istotne przede wszystkim dla tych firm, które liczą na odwiedziny klientów w swojej siedzibie, przykładowo takie jak piekarnia, butik odzieżowy, księgarnia itp.

W reklamie wyświetla się adres firmy. Po kliknięciu w niego użytkownik jest przenoszony na mapkę, na której może zobaczyć, jaka dokładnie odległość dzieli go od punktu.   

 

 

Rozszerzenie lokalizacji zachęca do odwiedzenia firmy. W łatwy sposób pokazuje użytkownikowi najważniejsze dla niego treści. Na wizytówce mogą się znaleźć nie tylko informacje o lokalizacji, ale również numer telefonu, adres witryny i wiele innych.

 

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji to idealne rozwiązanie dla tych, którzy sprzedają swoje produkty w sieci sklepów tradycyjnych.

Dzięki dodaniu tego rozszerzenia użytkownikowi wyświetli się w reklamie adres najbliższego sklepu z Twoim asortymentem.

Wszystko działa bardzo podobnie do rozszerzenia lokalizacji.

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień to z kolei możliwość dodania do reklam dodatkowych haseł, jak: darmowa dostawa, wyprzedaż, całodobowa obsługa.

 

Źródło: Pomoc Google Ads

 

Możesz wyświetlać maksymalnie dziesięć rozszerzeń objaśnień – w zależności od dostępnego miejsca.

Staraj się używać jak najbardziej konkretnych haseł. Wskaż cechy, które wyróżnią Twoją reklamę na tle konkurencji. To właśnie rozszerzenia objaśnień mogą zdecydować, że klikną w Twoją reklamę.

Rozszerzenia połączeń

Jedno z najbardziej przydatnych rozszerzeń, które pozwala na zadzwonienie do reklamodawcy bezpośrednio z poziomu reklamy.

 

 

Pomyśl, jak doskonale sprawdza się ta opcja przy usługach typu pizzeria, dowóz jedzenia czy hydraulik.

Tutaj liczy się przede wszystkim szybki dostęp do usługi. Użytkownikom zależy na czasie, często nie chcą oglądać stron reklamodawców.

Oczywiście wszystko zależy od branży.

Rozszerzenia połączeń mają jeszcze jedną bardzo dużą zaletę – ich skuteczność jest wyjątkowo łatwo mierzalna.

Przy ustawianiu rozszerzenia trzeba zaznaczyć mierzenie konwersji, dzięki temu system sam stworzy domyślny typ konwersji telefonicznej „Połączenia z reklam”, którą znajdziesz w zakładce Konwersje. Tutaj sprawdzisz, ile razy ktoś zadzwonił do Ciebie, korzystając z rozszerzenia połączenia.

Warto włączyć również Raport połączeń telefonicznych. Raport umożliwi Ci monitorowanie takich danych, jak godziny i czas trwania połączenia. 

 

 

Pamiętaj, że liczba połączeń z reklam może być inna niż liczba z zakładki Konwersje. Powód jest prosty. Jeżeli chcesz mierzyć wartościowe konwersje, warto ustawić przy nich sensowny czas rozmowy – przynajmniej 60 sekund. Dzięki temu system nie będzie zliczał do konwersji przypadkowych kliknięć, które trwają mniej niż minuta. Zobaczysz je jednak w Raporcie połączeń telefonicznych.

Rozszerzenia wiadomości

Kolejna wyjątkowo przydatna funkcja Google Ads. Użytkownik, korzystający z telefonu komórkowego, może wysłać smsa do Twojej firmy z poziomu reklamy. To świetny sposób na dopytanie o wycenę, szczegóły transakcji, warunki promocji itp.

 

 

W Polsce niestety nie jest jeszcze dostępna opcja ustawienia automatycznej odpowiedzi oraz przekierowania wiadomości na pocztę e-mail (można z nich korzystać w przypadku innych krajów).

Niezależnie od wybranej opcji odpowiedź jest wysyłana do klienta na ten sam numer, z którego do nas pisał.

Czy to nie fantastyczne? 🙂

Warto jednak pamiętać, że Google Ads może się do Ciebie przyczepić, jeżeli będziesz zbyt długo zwlekał z odpowiedzią lub wysyłał użytkownikom niechciane wiadomości.

Rozszerzenia linków do podstron

Jedno z najbardziej popularnych rozszerzeń. Ułatwia nawigację i skutecznie zwiększa widoczność reklamy. Pozwala wyświetlić w reklamie linki do konkretnych podstron. Ważne, żeby były to podstrony, które mogą realnie interesować odbiorców, jak godziny otwarcia sklepu, wyprzedaże itp.

 

 

Pod reklamą może wyświetlić się maksymalnie sześć linków, minimalnie dwa.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji w witrynie to miejsce na wymienienie trzech cech Twojej firmy, usług lub produktów związanych z reklamą.

 

 

Aby wszystko było jak najbardziej czytelne dla odbiorców, do wartości dobierasz z listy rozwijanej typ nagłówka, który będzie je określał.

 

 

Dodaj przynajmniej cztery wartości. Postaraj się, żeby były krótkie – wtedy będą się dobrze wyświetlać nie tylko na komputerach, ale także telefonach komórkowych.

Rozszerzenia cen

Dzięki temu rozszerzeniu dodasz do swojej reklamy nawet osiem informacji o cenach poszczególnych usług czy produktów.

 

 

Załóżmy przykładowo, że jesteś hydraulikiem. W rozszerzeniach możesz uwzględnić ceny usług, o które najczęściej pytają Cię potencjalni klienci, jak przepchanie zlewu, wymiana uszczelki, montaż kranu itp.

Dzięki temu oszczędzasz czas, ponieważ zadzwonią do Ciebie tylko Ci ludzie, którym będzie odpowiadała cena.

W rozszerzeniu jest miejsce także na krótki opis usługi i odesłanie do konkretnej podstrony.

Rozszerzenia aplikacji

Prosty sposób na umieszczenie w reklamie dodatkowego linku do swojej aplikacji na telefony komórkowe albo tablety.

Kliknięcie w link przenosi użytkownika do podstrony aplikacji w Google Play lub Apple App Store.

 

 

Jeżeli jednak zależy Ci na wypromowaniu aplikacji, pomyśl o uniwersalnej kampanii promującej aplikacje.

Rozszerzenia promocji

Szykujesz wyprzedaż albo chcesz dać klientom rabat z okazji jakiegoś święta? Skorzystaj z rozszerzeń promocji.

Wystarczy wpisać w nim z jakiej okazji obowiązuje rabat, ile wynosi, w jakim okresie trwa, jakie trzeba spełnić warunki (kod promocyjny, zamówienie powyżej) i wkleić odpowiedni link do strony informacyjnej.

 

 

Rozszerzenie wyświetla się pod reklamą, jest widoczne i przyciąga uwagę.

Rozszerzenia automatyczne

Omówiliśmy rozszerzenia dodawane ręcznie. Na początku artykułu wspominałam jednak, że istnieją również rozszerzenia automatyczne. Takie rozszerzenia może na Twoim koncie dodać samo Google Ads, jeżeli uzna, że zwiększy to skuteczność kampanii.

Automat nie zawsze tworzy jednak do końca szczęśliwe kombinacje, dlatego nie należy mu do końca ufać i najlepiej ustawiać rozszerzenia reklam Google Ads ręcznie.

Jeżeli okaże się jednak, że masz na swoim koncie rozszerzenia automatyczne, z których nie jesteś zadowolony, możesz je zawsze wyłączyć.

Wystarczy, że z menu bocznego na koncie wybierzesz opcję Reklamy i rozszerzenia a następnie zakładkę Rozszerzenia automatyczne. Wybierz menu z trzema kropkami (po prawej stronie), następnie kliknij Opcje zaawansowane. Tutaj możesz wybrać i wyłączyć rozszerzenia, które Ci nie odpowiadają.

 

Dodawanie rozszerzeń Google Ads

Dodawanie rozszerzeń w Google Ads jest bardzo proste. Pewien wyjątek stanowi rozszerzenie lokalizacji, ale o tym za chwilę.

W przypadku innych rozszerzeń wystarczy wybrać na koncie z menu bocznego zakładkę Reklamy i rozszerzenia, dalej Rozszerzenia i kliknąć niebieski plusik.

 

 

System zapyta nas w tym miejscu, jakie rozszerzenie chcemy dodać.

 

 

Po wskazaniu odpowiedniego, musisz zaznaczyć, na jakim poziomie chcesz skonfigurować rozszerzenie – całego konta, kampanii czy grupy reklam. 

 

 

Ostatni krok to wypełnienie wszystkich potrzebnych pól i zapisanie zmian – tutaj system sam podpowiada, co trzeba zrobić.

Sytuacja wygląda nieco bardziej skomplikowanie przy przywołanym już rozszerzeniu lokalizacji. Tutaj, żeby dodać rozszerzenie, musisz najpierw połączyć konto Google Ads z kontem Google Moja Firma. Po szczegóły odsyłam Cię do Pomocy Google Ads.

Po co dodawać rozszerzenia w kampaniach Google Ads? Jakie rozszerzenia wybrać?

Rozszerzenia mają bardzo dobry wpływ na klikalność reklamy. Lepsza klikalność to z kolei wyższe CTR-y, statystyki i niższe koszty kampanii.

Są dodatkowym sposobem na zachęcenie do interakcji z firmą i wyróżnienie się na tle konkurencji. Pomagają również odbiorcom na pierwszy rzut oka lepiej poznać Twoją ofertę. Odsiewają mniej zdecydowanych użytkowników.

Skoro wiesz już, że warto dodawać rozszerzenia do kampanii Google Ads, na pewno zadajesz sobie teraz pytanie, które z nich wybrać. Odpowiedź jest dość oczywista – jak najwięcej z nich.

Oczywiście nie dodawaj rzeczy bezsensownych. Nie wciskaj na siłę w reklamę linków do aplikacji albo rozszerzeń promocji, skoro nie prowadzisz aktualnie żadnych wyprzedaży.

Zastanów się przede wszystkim, jaki cel mają osiągnąć Twoje reklamy i zgodnie z tym dobieraj do nich rozszerzenia.

Chcesz, żeby więcej osób dzwoniło do Twojej firmy? Skonfiguruj w pierwszej kolejności rozszerzenia połączeń.

Zależy Ci na odwiedzinach klientów w siedzibie przedsiębiorstwa? Jak najszybciej ustaw rozszerzenia lokalizacji.

itd. itd.

—————————————

Wiesz już wszystkie najważniejsze rzeczy na temat rozszerzeń reklam Google Ads w wyszukiwarce. Jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości, albo chcesz coś dodać od siebie – daj znać w komentarzu.

Artykuł jest naprawdę długi. Skoro wytrzymałeś do końca, musisz być zainteresowany tematem 😉 dlatego polecam Ci również te teksty z mojego bloga:

Share Button