Remarketing w Google Ads

Miałeś kiedyś wrażenie, że reklamy Cię śledzą? Widziałeś reklamę jakiejś firmy dosłownie wszędzie? Tak działa remarketing Google Ads.

Z wpisu dowiesz się:

 jak działa remarketing
 jakie rodzaje remarketingu w Google Ads wyróżniamy
 kiedy remarketing najbardziej się przydaje
 jak są tworzone listy odbiorców do remarketingu
 jak skonfigurować remarketing w sieci reklamowej i wyszukiwarce

Jak działa remarketing

W remarketingu reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy weszli w interakcję z Twoją stroną internetową, landingiem czy aplikacją mobilną.

Czasem użytkownicy potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji, żeby skorzystać z Twoich usług. Dzięki reklamom nie dajesz im o sobie zapomnieć.

W Google Ads możesz ustawić kilka rodzajów remarketingu:

  • remarketing standardowy
  • remarketing dynamiczny
  • listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce
  • remarketing video
  • remarketing kierowany na listę klientów

W remarketingu standardowym reklamy pojawiają się użytkownikom w sieci reklamowej, np. gdy przeglądają jakieś strony internetowe.

W remarketingu dynamicznym użytkownicy widzą produkty, które oglądali na Twojej stronie.

Przy listach remarketingowych w wyszukiwarce kierujesz reklamy na osoby, które już były na Twojej stronie, a później szukają czegoś w wyszukiwarce.

Ostatnia bardzo fajna opcja – remarketing kierowany na listę klientów, czyli wyświetlanie reklam użytkownikom z Twoich własnych danych, np. listy mailingowej.

Kiedy remarketing najbardziej się przydaje?

Remarketing to dobra strategia niemal w każdym przypadku. Dlaczego? Ponieważ stosunkowo mało klientów od razu coś kupuje. Najczęściej potrzebują chwili na zastanowienie. Warto wówczas nadal ich kusić.

Ta zasada sprawdza się zwłaszcza w takich usługach, jak biuro turystyczne. Raczej nikt nie kupuje od ręki drogiej wycieczki zagranicznej. Musi najpierw skonsultować decyzję ze współmałżonkiem, przeliczyć budżet, sprawdzić terminy itp. Tak samo sprawy się mają z drogim sprzętem, kursami, meblami itp.

Tworzenie list odbiorców do remarketingu w Google Ads

Do ustawienia remarketingu w Google Ads potrzebujesz list odbiorców. Listy to po prostu posegregowani użytkownicy, na których chcesz kierować swoje reklamy.

Listy odbiorców są tworzone w Google Ads na trzy sposoby:

  • automatycznie przez Google Ads
  • za pomocą reguł
  • przez wgranie list z zebranymi wcześniej danymi klientów

 

Źródło: Pomoc Google Ads

 

Google Ads tworzy z automatu trzy listy: wszystkich użytkowników, którzy weszli na stronę, wszystkich użytkowników, którzy zrealizowali konwersję (warunkiem jest oczywiście skonfigurowanie konwersji na koncie Google Ads) oraz listę zoptymalizowaną przez Google Ads, czyli łączną grupę odbiorców z dostępnych źródeł danych.

To tylko listy podstawowe. Korzystając z reguł, możesz samodzielnie utworzyć na swoim koncie listy bardziej zaawansowane – tzw. kombinacje niestandardowe.

Najprostsza reguła to odjęcie od wszystkich użytkowników, tych którzy dokonali konwersji. Założenie jest tutaj proste – chcemy ścigać reklamami tylko tych odbiorców, którzy nie wykonali działania, na którym Ci zależało (np. nie obejrzeli video).

 

 

Chcesz zobaczyć więcej możliwości? Przejdź do zakładki „Zarządzanie odbiorcami”.

 

 

Tutaj robi się naprawdę ciekawie.  Możesz na przykład utworzyć listę osób, które weszły na konkretną podstronę Twojej witryny.

 

 

Albo obejrzały wybrany filmik na YouTube.

 

 

Wśród dostępnych opcji znajdziesz również wklejenie gotowej listy z danymi klientów – na przykład bazy maili osób, które coś kupiły w Twoim sklepie. Dzięki remarketingowi możesz ponownie skierować na nich reklamę (zachęcając ich do dokupienia kolejnego produktu) lub stworzyć listę podobnych odbiorców, którzy według Google mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. 

 

 

Wgranie własnej listy klientów jest niestety dostępne tylko dla kont Google Ads, które działają przynajmniej 90 dni i mają historię wydatków nie mniejszą niż 50 tyś. $ (!).

Użytkownicy, którzy nie wykonali konwersji, weszli na konkretną stronę, obejrzeli wybrany film na YouTube, czy trafili na listę klientów to tylko przykłady. Możliwości jest znacznie więcej.

Pomyśl, co to oznacza dla Ciebie – do każdej listy odbiorców możesz kierować inny, spersonalizowany komunikat reklamowy, a tym samym znacznie polepszyć swoje wyniki. 

Konfigurowanie remarketingu w Google Ads – tag remarketingowy

Kolejna rzecz, którą musisz zrobić przed uruchomieniem remarketingu Google Ads to wgranie odpowiedniego kodu na swoją stronę internetową. 

Jeszcze do niedawna remarketing wymagał osobnego kodu. Google Ads uprościło jednak cały proces i teraz wystarczy wklejenie na stronę globalnego tagu Google – możesz go pozyskać z konta Google Ads przy konfigurowaniu konwersji lub z Google Analytics.

Jeżeli więc ustawiałeś już konwersje Google Ads lub masz na stronie zainstalowany kod Google Analytics, nie musisz niczego więcej doklejać.

Kod trzeba jednak lekko zmodyfikować i dodać do niego swój indywidualny identyfikator. Po więcej informacji na ten temat odsyłam do Pomocy Google Ads.

Jeżeli masz sklep internetowy i chcesz pokazywać użytkownikom za pomocą remarketingu przedmioty, które oglądali w Twoim sklepie, powinieneś użyć remarketingu dynamicznego.

To będzie jednak wymagało niewielkiej modyfikacji kodu – dodaniu do niego fragmentu zdarzenia.

Jak ustawić remarketing w Google Ads

Masz już gotowe listy odbiorców i wgrany kod? Pozostaje już tylko ustawić remarketing Google Ads.

Do pewnego momentu robisz wszystko tak samo, jak przy konfigurowaniu zwykłej kampanii – nie ma znaczenia, czy ustawiasz remarketing w sieci reklamowej czy w wyszukiwarce.

Zacznijmy od sieci reklamowej. Przejdź przez cały proces tworzenia kampanii, aż dojdziesz do punktu „Osoby: do kogo chcesz dotrzeć”.

Kliknij opcję „W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją stroną”. W tym miejscu możesz wybrać listy odbiorców, na których chcesz kierować swoje reklamy.

 

 

Przejdźmy do remarketingu w wyszukiwarce. Stwórz najpierw kampanie, następnie otwórz ją i wybierz z menu bocznego opcję Odbiorcy.

 

 

Kliknij plusik. Dalej wybierz poziom, do którego chcesz dodać kierowanie (kampania albo grupa reklam), zaznacz „Kierowanie”, wybierz odpowiednie listy i zapisz wszystko.

 

 

Gotowe!

———————————

Mój artykuł nie wyczerpuje oczywiście tematu remarketingu. Dlatego jeżeli masz pytania, albo chciałabyś przeczytać o czymś konkretnym na blogu – daj znać w komentarzu!

Tymczasem do następnego wpisu 🙂

 

PS. Myślę, że te artykuły również mogą Cie zainteresować:

  • Jak ustawić reklamy w Gmailu?

  • Reklamy Google Ads – jak je pisać?

  • Kod konwersji Google Ads – gdzie znaleźć identyfikator i etykietę konwersji?

  • Hasła brandowe w reklamie Google AdWords – czy warto je stosować?

  • Reklama Google Ads nie działa – dlaczego?

Share Button