Remarketing Google Ads w wyszukiwarce – kampanie RLSA

Na pewno słyszałeś o remarketingu. Czy wiesz jednak, co to remarketing Google Ads w wyszukiwarce, czyli tzw. kampanie RLSA?

Jedno jest pewne – to jedna z bardzo przydatnych opcji Google Ads, którą powinieneś przetestować w swoich kampaniach.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest remarketing Google Ads w wyszukiwarce
  • czym różni się od zwykłego remarketingu
  • jak go skonfigurować

Jeżeli Cię to interesuje – czytaj dalej!

Remarketing w wyszukiwarce Google Ads – co to jest

Wielu potencjalnych klientów odwiedza Twoją stronę, opuszcza ją bez wykonania konwersji, a po jakimś czasie ponownie szuka tych samych produktów czy usług w wyszukiwarce.

Użytkownicy lubią porównywać oferty, zastanowić się, skonsultować zakup z partnerem (zwłaszcza jeżeli jest drogi) itp. Zwyczajnie potrzebują czasu. Dlatego warto nie dać im o sobie zapomnieć.

Kampanie RLSA to po prostu remarketing w wyszukiwarce. Reklamy wyświetlają się osobom, które już były na naszej stronie, a teraz jeszcze raz czegoś szukają.

Remarketing działa w tym przypadku jak zwykła kampania reklamowa w wyszukiwarce – użytkownicy wpisują w nią słowo kluczowe, jeżeli dana fraza została uwzględniona w kampanii, wyświetla im się reklama. Tyle że jest skierowany na konkretną listę odbiorców – tych, którzy już znają Twoją stronę docelową, ponieważ na niej byli.

Dlaczego remarketing Google Ads w wyszukiwarce jest skuteczny

Remarketing Google Ads w wyszukiwarce potrafi przynieść doskonałe wyniki, ponieważ zawęża grono odbiorców reklam do tych naprawdę zainteresowanych. Przypomina im coś, czym już raz wykazali zainteresowanie.

Remarketing nie jest przy tym nachalny. Odpowiada na realną i aktualną potrzebę, pokazuje się tylko użytkownikom, którzy sami czegoś aktywnie szukają (i to nie pierwszy raz!).

Reklamy nie ścigają odbiorców, dzięki temu oni sami lepiej na nie reagują.

O czym musisz pamiętać?

Przed ustawieniem kampanii RLSA musisz stworzyć listy remarketingowe odbiorców. Za chwilę omówimy to szerzej. Aby lista zaczęła działać musi zebrać przynajmniej 1000 użytkowników. Maksymalny okres członkostwa na listach to 540 dni.

Warto jednak dopisywać do listy odbiorców, którzy później weszli na naszą stronę (np. w ciągu ostatnich 30 dni). Takie listy będą bardziej jakościowe a tym samym skuteczniejsze.

Przed konfiguracją pamiętaj również o wdrożeniu odpowiednich kodów na stronę. Więcej na ten temat przeczytasz w moim artykule Remarketing w Google Ads.

Jak ustawić remarketing Google Ads w wyszukiwarce?

Aby ustawić kampanie RLSA musisz najpierw stworzyć listę remarketingową. Na początku skonfiguruj zwykłą kampanie w wyszukiwarce. Zapisz wszystko i przejdź do zakładki Zarządzanie odbiorcami.

 

 

Upewnij się, że jesteś na zakładce Remarketing i kliknij krzyżyk.

 

 

Otworzy Ci się menu z kilkoma opcjami targetowania: użytkownicy witryny, użytkownicy aplikacji, użytkownicy YouTube, lista klientów i kombinacja niestandardowa.

 

 

O co tutaj chodzi? To bardzo proste. Możesz skierować reklamy z remarketingu na użytkowników, którzy byli na Twojej stronie internetowej (np. opuścili koszyk), aplikacji czy kanale YouTube (np. obejrzeli konkretny film). Możesz ponadto wgrać do Google Ads swoją własną listę klientów (najczęściej bazę mailingową) lub ustawić konfigurację niestandardową, która będzie przypisywała użytkowników do listy na podstawie utworzonych przez Ciebie reguł.

Z Lista klientów możesz mieć problem – niestety nie jest to opcja dostępna dla wszystkich kont i żeby z niej skorzystać, musisz spełnić określone warunki.

Przejdźmy jednak dalej.

Na potrzeby artykułu kliknij w Użytkownicy witryny. Później przeklikaj jednak również inne zakładki – kryje się w nich wiele przydatnych i prostych do ustawienia opcji.

Zakładam, że jesteś już w zakładce Użytkownicy witryny. Masz tutaj kilka opcji:

  • użytkownicy strony – odbiorcy, którzy weszli na wybraną podstronę lub kilka podstron
  • użytkownicy  strony, którzy odwiedzili też inną stronę – opcja niedostępna dla remarketingu w wyszukiwarce
  • użytkownicy strony, którzy nie odwiedzili innej strony – użytkownicy, którzy weszli na wybraną stronę, ale nie przeszli na inną
  • użytkownicy, którzy weszli na stronę w określonym przedziale czasu
  • użytkownicy z określonym tagiem

 

 

Najczęściej chcemy remarketingować odbiorców, którzy weszli na naszą stronę i wyszli z niej nie dokonując konwersji, np. opuścili koszyk.

Co zrobić w takiej sytuacji?

Wystarczy powiedzieć systemowi, żeby zbierał do grupy osoby, które były na podstronie z adresem url koszyka i wykluczyć jednocześnie te, które przeszły na adres url podziękowania za zakup.

Dzięki temu z grupy wszystkich użytkowników, którzy dotarli do koszyka wykluczamy tych, którzy zakończyli zakup. Zostają jedynie ci, którzy koszyk opuścili.

Wróć w takim razie do kampanii i z rozwiniętych opcji wybierz: Użytkownicy strony, którzy nie odwiedzili innej strony.

Następnie uzupełnij adres podstrony, którą ma odwiedzić użytkownik i adres podstrony (koszyk) którą ma ominąć (strona z podziękowaniem za zakup). Nazwij grupę, wybierz okres członkostwa i zapisz listę.

 

 

Korzystanie z innych opcji tworzenia list jest równie proste i nie powinno Ci sprawić problemu. Najlepiej przeklikaj je po przeczytaniu artykułu.

Dodawanie listy remarketingowej do kampanii w wyszukiwarce

Jeżeli już zapisałeś swoją listę, przejdź do kampanii w wyszukiwarce, z której będziesz puszczał reklamy. Wybierz z menu bocznego zakładkę Odbiorcy. Wybierz krzyżyk, żeby dodać odbiorców. Zobaczysz taką planszę:

W tym miejscu wybierasz, czy chcesz dodać listę do całej kampanii czy tylko do grupy reklam. Musisz wybrać również jedną z dwóch opcji: Kierowanie lub Obserwacja.

 

 

Kierowanie zawęzi Twoją kampanię tylko do wybranej listy remarketingowej, nikt inny nie zobaczy reklam. Obserwacja sprawi, ze reklamy nie będą ograniczone jedynie do remarketingu, ale wyświetlą się również innym użytkownikom szukającym czegoś w wyszukiwarce.

Dla jaśniejszych statystyk lepiej wydzielać zwykłe kampanie od remarketingowych, chyba że nie masz jeszcze uzbieranej listy remarketingowej (min. 1000 użytkowników).

Pamiętaj też, że wydzielenie umożliwi Ci napisanie bardziej dopasowanych reklam oraz inne dostosowanie stawek – ci użytkownicy w końcu już znają Twoją stronę, więc można pokazać im nieco inny przekaz i zapłacić więcej za ich kliknięcie w reklamę.

Na koniec wybierz utworzoną przez siebie wcześniej listę i zapisz wszystko.

Właśnie ustawiłeś swoją pierwszą kampanię RLSA 🙂

—————————————-

Remarketing w wyszukiwarce to z pewnością jedna z tych opcji, które powinieneś przetestować. Jeżeli coś jest niejasne – daj znać w komentarzu.

Do napisania 🙂

Myślę, że te tekstu mogą Cię również zainteresować:

Share Button