Obsługa kampanii Google Ads z małym budżetem

Masz niewielki budżet reklamowy na kampanie Google Ads i szukasz wykonawcy, który pomoże Ci w tej kwocie postawić Twój biznes na nogi?

Przy niewielkim budżecie liczysz się zapewne z każdą wydaną złotówką – to zupełnie zrozumiałe. Czasami jednak oszczędności są tylko pozorne i przynoszą odwrotny skutek.

Co zatem zrobić? Obsługa kampanii Google Ads z małym budżetem – jak sobie z tym poradzić? Jak znaleźć wykonawcę, który nie obedrze nas ze skóry a jednocześnie solidnie wykona swoją robotę?

Kilka moich przemyśleń na ten temat we wpisie.

Zastanów się, czy Cię w ogóle stać na Google Ads

Postawmy sprawę jasno – Google Ads nie należy do najtańszych systemów reklamowych. Może być Cię zwyczajnie nie stać na ten format reklamy.

Dużo zależy od profilu Twojego biznesu, konkurencji i celu, jaki chcesz osiągnąć. Do tego dochodzi okres testowy. Pisałam o tym szerzej w artykule Ile kosztuje kampanie Google Ads.

Znajdziesz tam wszystkie najważniejsze czynniki, które wpływają na koszty kampanii Google Ads.

Z moich doświadczeń wynika, że powinieneś się liczyć przynajmniej z kosztami rzędu 1500 zł miesięcznie (same koszty reklamy), żeby to miało sens.

To jedynie uśrednienie. Wiele firm będzie potrzebować znacznie większych kwot.

Nie oznacza to oczywiście, że za mniej nigdy nie da się nic ugrać. Czasem puszczenie kampanii na jedno słowo kluczowe może dać zadowalające wyniki. Innym razem produkt jest tak specyficzny, a wyszukań tak mało, że 1500 zł wystarczy na trzy miesiące działania kampanii.

Wszystko zależy od indywidualnego przypadku (niestety!). Jeżeli sam nie potrafisz określić, jak jest u Ciebie – zachęcam do kontaktu.

Mały budżet na kampanie Google Ads, tani wykonawca

Reklamodawcy często wpadają w pułapkę myślenia: mały budżet = tania obsługa. Tymczasem zakres i ilość prac nie zawsze jest w takim przypadku mniejszy, często trzeba się mocno nakombinować, żeby taki budżet sensownie wydać.

Nie chodzi też o to, żeby kampanie ustawić i zapomnieć o niej na kolejne 4 tygodnie. Raczej nie chcesz takiej obsługi.

Najlepiej zrób sobie prosty rachunek – oszacuj minimalną stawkę godzinową, za którą sam chciałbyś pracować i podziel przez nią kwotę, którą zamierzałeś zapłacić za prowadzenie kampanii.

Jeżeli uważasz, że taki czas poświęcony na Twoje kampanie Cię zadowala – nie ma sprawy. Nie liczy się czas, ale jakość pracy? Oczywiście, masz zupełną rację.

Nie oszukujmy się jednak. Pewne rzeczy trzeba zrobić, zwłaszcza na początku ustawiania konta. Niektórzy mogą pracować szybciej od innych, nie zmienia to jednak faktu, że kampaniom trzeba poświęcić trochę uwagi.

Pamiętaj przy tym, że czas wykorzystany na wstępny audyt konta, rozmowy telefoniczne i odpisywanie na maile to również roboczogodziny.

Nie stać Cię na obsługę kampanii Google Ads – co teraz?

Obsługa kampanii Google Ads z małym budżetem to niełatwy temat. Załóżmy, że moje wcześniejsze argumenty do Ciebie trafiły. Doszedłeś jednak do wniosku, że nie stać Cię na obsługę, która pochłonie dużą część Twojego i tak już ograniczonego budżetu. Co teraz?

Jest jedno rozwiązanie, które doradzam w tym miejscu osobom, które się do mnie zgłaszają – samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads.

Dzięki temu możesz zakryć braki w budżecie swoim własnym czasem. Oczywiście nie będziesz od razu specjalistą wysokiej klasy. Jestem jednak przekonana, że po odpowiednim przeszkoleniu i poświeceniu wystarczającej uwagi kampaniom, jesteś w stanie osiągać satysfakcjonujące wyniki, a Twoje kampanie z czasem będą coraz lepsze.

Weź pod uwagę, że nie musisz prowadzić wielu kampanii dla różnych branż. Skupiasz się tylko na własnym biznesie. Wiele ustawień może Cię w ogóle nie dotyczyć i nie musisz sobie zawracać nimi głowy, na przykład, nie będziesz się uczył konfigurowania kampanii produktowych, jeżeli nie prowadzisz sklepu internetowego.

Zdaje sobie sprawę, że niektórzy nie chcą samodzielnie ustawiać kampanii Google Ads. Zwyczajnie nie mają na to ani czasu ani ochoty.

Przemyśl to jednak, jeżeli Google Ads Cię kusi a jednocześnie wiesz, że budżetu wystarczy tylko na ograniczone wyświetlanie reklam (a na obsługę już niekoniecznie).

Szkolenie z ustawiania kampanii Google Ads

Zaczynasz rozważać ten pomysł? Świetnie! Pamiętaj tylko o jednym – na szkoleniu powinieneś uczyć się rozwiązywania problemów, umiejętnego patrzenia na kampanie, oceny ich skuteczności, sposobów na optymalizację – nie rozwiązań 1 do 1.

Nie chodzi o wykucie na pamięć wyuczonych ścieżek, które zawsze się sprawdzają (bo tak nie jest), ale nabranie odpowiednich nawyków i wyczucia oraz swobody przy poruszaniu się po panelu Google Ads.

Bardzo dobrym rozwiązaniem są moim zdaniem szkolenia indywidualne. Cała uwaga prowadzącego skupia się wtedy na Tobie. Możesz omówić z nim wszystkie swoje wątpliwości i na spokojnie dopytać o szczegóły.

————————

Na rynku z pewnością nie brakuje propozycji szkoleń. Ja nieskromnie chciałabym w tym miejscu polecić własne.

Cały czas przeprowadzam szkolenia stacjonarne i online dla osób indywidualnych i firm.

Każde szkolenie prowadzę pod kątem profilu omawianej firmy (tak żeby uczestnik/uczestnicy został/zostali po  spotkaniu z jak największą liczbą gotowych pomysłów do wdrożenia). Każde szkolenie wymaga ponadto ode mnie analizy przed spotkaniem i dostosowywania programu do tempa uczestników. Dlatego szkolenia mogą mieć różny zakres godzinowy ⏳

Podczas szkoleń uczestnicy pracują na własnym koncie Google Ads, na bieżąco budując strukturę swojej kampanii.

Robimy ćwiczenia. Sprawdzam, czy opanowali materiał i możemy iść dalej 📊 Gdy coś wymaga powtórki – powtarzamy.

Jeżeli chciałbyś dopytać o szczegóły – zapraszam do kontaktu!

 

Staram się na bieżąco dodawać ciekawe artykuły na moim blogu. Te również powinny Cię zainteresować:

Share Button