Nazwa firmy w reklamach typu „tylko połączenie” – nowe zasady od grudnia

Od tego miesiąca Google Ads wprowadza nowe zasady dotyczące reklam „tylko połączenie”.

Od teraz w takich reklamach można używać tylko prawdziwej nazwy firmy, co więcej po odebraniu telefonu od potencjalnego klienta trzeba rozpocząć rozmowę od podania tej nazwy.

Jak Google zamierza to weryfikować – jak na razie nie wiadomo.

Reklamy „tylko połączenie” – co to takiego?

Reklamy „tylko połączenie” to format, który ma skłonić potencjalnego klienta do zatelefonowania do Twojej firmy. Reklamy wyświetlają się tylko na urządzeniach, z których można zadzwonić. Kliknięcie w reklamę nie przenosi odbiorcy do strony docelowej, ale sprawia, że zaczyna dzwonić pod numer umieszczony w reklamie.

Reklamy typu „tylko połączenie” bardzo dobrze sprawdzają się zwłaszcza w takich biznesach, jak pizzerie, restauracje z dowozem itp. – wszędzie tam, gdzie klientowi może zależeć na szybkim i bezpośrednim kontakcie przez telefon.

Na czym polegają zmiany?

Do tej pory prawdziwa nazwa firmy nie była wymagana w reklamie. Reklamodawca mógł używać w jej miejsce sformułowań ogólnych typu „Fryzjer Poznań”. Tym bardziej firma nie musiała rozpoczynać rozmowy od podania swojej oficjalnej nazwy.

Czy jest to powód do niezadowolenia?

Wiele firm woli wykorzystywać w reklamach bardziej ogólne frazy, najczęściej pokrywające się z tym, co użytkownik aktualnie wpisuje w wyszukiwarkę. Jak wiadomo powtórzenie takich słów kluczowych w reklamie ma bardzo dobry wpływ na jej klikalność.

Kolejna kwestia to ograniczenie liczby znaków. Google Ads przewiduje tylko 25 znaków na nazwę firmy, niektórym może zwyczajnie zabraknąć miejsca.

Nie wiadomo również na ten moment, jak Google zamierza weryfikować, czy firma rozpoczyna każdą rozmowę telefoniczną od podania swojej nazwy. A jeżeli nie, jakie mogą być tego konsekwencje.

Ostatnia wątpliwość – użyteczność zmiany pod kątem samych użytkowników. Nazwa może uwiarygadniać reklamy, ale tylko w przypadku firm, które mają już dużą renomę. W innym razie raczej nic nie powie odbiorcy.

Dlaczego Google to zrobił?

Można niestety tylko zgadywać.

Przy mniej ścisłym dopasowaniu można zupełnie nieświadomie wyświetlać swoje reklamy na frazy związane z konkurencją. Obowiązkowa nazwa firmy w reklamie zapobiega przypadkowym kliknięciom – użytkownicy widzą, w co klikają.

Dotyczy to oczywiście również świadomego i zaplanowanego kierowania reklam na słowa kluczowe odnoszące się do konkurencji.

Reklama typu „tylko połączenie” – jak ustawić

Nie wiesz jeszcze, jak ustawić reklamę typu „tylko połączenie”? Na szczęście to proste.

Zacznij tworzyć zwykłą kampanię. W celach wybierz „Sprzedaż” lub „Potencjalni klienci”. Zaznacz Sieć wyszukiwania i Połączenia telefoniczne. Dodaj numer.

 

 

Następnie uzupełnij wszystkie wymagane pola. Pamiętaj tylko, żeby nie dodawać do kampanii sieci reklamowej – reklama tego typu działa tylko w wyszukiwarce. Zapisz utworzoną kampanię, a następnie otwórz ją i wybierz z menu bocznego opcję Reklamy i rozszerzenia.

Kliknij plusik, a dalej Reklama typu „tylko połączenie”.

 

 

Przejdź do tworzenia reklamy. Gdy wszystko będzie gotowe – zapisz ją.

 

 

—————————————

Jak widać to jeszcze nie koniec nowości w Google Ads. Zobaczymy, co będzie następne.

Do napisania! 🙂

 

Te wpisy również mogą Cię zainteresować:

Share Button