Jednorazowe ustawienie kampanii Google Ads

Do napisania tego wpisu zainspirowały mnie własne codzienne doświadczenia. Każdego bowiem dnia dostaję propozycje jednorazowego ustawienia kampanii Google Ads (ja mam je ustawić) – czyli wchodzę na konto, ustawiam, co trzeba i wychodzę. 

Zawsze odmawiam i tłumaczę rozmówcy, dlaczego takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Zamiast tego proponuję stałą obsługę albo (najczęściej) szkolenie.

Ty również myślałeś o poproszeniu kogoś o jednorazowe ustawienie kampanii Google Ads? Pozwól, że pokrótce powiem Ci, dlaczego to nie jest dobry pomysł.

Nie ma rozwiązań, które sprawdzają się w każdym przypadku

Na swoich szkoleniach bardzo dużą wagę kładę na to, żeby mój kursant zrozumiał sposób, w jaki działa system. Nie starał się zapamiętać konkretnych rozwiązań, ale potrafił reagować w zależności od bieżącej sytuacji.

Google Ads cały czas się zmienia. Rozwiązania, które działają dzisiaj, niekoniecznie będą skuteczne jutro. Co więcej każda kampania wymaga indywidualnego podejścia. Coś co sprawdza się w 99% przypadków, u Ciebie może kompletnie nie działać.

Nie można więc przyłożyć jednej uniwersalnej zasady do każdej kampanii. Istnieją oczywiście dobre praktyki, ale nie da się ustawić od zera kampanii Google Ads i zagwarantować zleceniodawcy, że będzie na 100% skuteczna.

Kampanie Google Ads wymagają bieżącej optymalizacji

Kampania Google Ads zbiera dane. Na podstawie tych danych kampania powinna być na bieżąco optymalizowana.

Nie jesteśmy w stanie od razu z całą pewnością stwierdzić, choćby które słowa kluczowe lub które reklamy przyniosą odpowiedni zwrot z inwestycji, a które tylko podbiją niepotrzebnie stawki.

Co więcej, na początku działania kampanii sam system nie pozwoli nam wybrać niektórych ustawień. Najlepszy przykład tutaj to strategie ustalania stawek (część z nich odblokuje się dopiero po zebraniu odpowiedniej liczby danych).

System cały czas się uczy i dopiero po czasie jesteśmy w stanie wyłonić najlepsze rozwiązania. Nawet wtedy nie możemy jednak czuć się do końca bezpieczni. Google Ads to twór dynamiczny.

Kampania może różnie działać w poszczególnych miesiącach (sezonowość branży), konkurencja niespodziewanie podbić stawki itp.

Sama kampania nie zawsze zareaguje na wprowadzone zmiany, tak jakbyśmy się spodziewali. Coś co na logikę powinno poprawić wyniki, potrafi je skutecznie obniżyć.

W kampaniach Google Ads, które działają długo, nawet drobna zmiana może mieć duże znaczenie i poważne konsekwencje na zwrot z inwestycji.

Nie da się ustalić harmonogramu zmian

Po wprowadzeniu dowolnej zmiany musimy dać kampanii Google Ads przynajmniej kilka dni i dopiero po tym czasie sprawdzić, czy nasze działanie przekłada się pozytywnie na wyniki.

Nie da się jednak z góry określić, że do kampanii wystarczy zaglądać (przykładowo) raz na dwa tygodnie. Wszystko zależy od konkretnego przypadku, budżetu, natężenia ruchu itp. itd.

Dlatego przynajmniej w pierwszych miesiącach działania kampanii Google Ads warto trzymać rękę na pulsie.

Jeżeli nie jednorazowe ustawienie kampanii Google Ads to co?

Doskonale rozumiem, że propozycje jednorazowego ustawienia kampanii Google Ads nie wynikają ze złej woli potencjalnych klientów, ale z niezrozumienia, jak działa system, a jeszcze częściej – ograniczonego budżetu.

Jeżeli firmy nie stać na sensowną obsługę, polecam szkolenie z ustawiania kampanii Google Ads i samodzielne prowadzenie kampanii. Moim zdaniem to często najlepsze rozwiązanie.

——————

Na rynku z pewnością nie brakuje propozycji szkoleń. Ja nieskromnie chciałabym w tym miejscu polecić własne.

Cały czas przeprowadzam szkolenia stacjonarne i online dla osób indywidualnych i firm.

Każde szkolenie prowadzę pod kątem profilu omawianej firmy (tak żeby uczestnik/uczestnicy został/zostali po  spotkaniu z jak największą liczbą gotowych pomysłów do wdrożenia). Każde szkolenie wymaga ponadto ode mnie analizy przed spotkaniem i dostosowywania programu do tempa uczestników. Dlatego szkolenia mogą mieć różny zakres godzinowy ⏳

Podczas szkoleń uczestnicy pracują na własnym koncie Google Ads, na bieżąco budując strukturę swojej kampanii.

Robimy ćwiczenia. Sprawdzam, czy opanowali materiał i możemy iść dalej 📊 Gdy coś wymaga powtórki – powtarzamy.

Jeżeli chciałbyś dopytać o szczegóły – zapraszam do kontaktu!

———————

 

Nie uciekaj jeszcze! Mam dla Ciebie również inne ciekawe artykuły – samo gęste, zapewniam 😉

Share Button