Jaki CTR w Google Ads jest dobry?

Gdy podczas szkoleń opowiadam o CTR w kampaniach Google Ads, najczęściej pada w tym momencie pytanie: jaki CTR w Google Ads jest dobry?

Niestety kwestia jest na tyle skomplikowana, że nie sposób wyczerpać jej w jednym zdaniu. Mam jednak nadzieję, że ten artykuł rozwiąże najważniejsze wątpliwości.

CTR – co to takiego?

Zacznijmy jednak od początku. Czym jest CTR?

Wskaźnik CTR uzyskujemy, dzieląc liczbę kliknięć, które zdobyła reklama, przez liczbę jej wyświetleń.

Dlaczego CTR jest ważny? Przede wszystkim dlatego, że pokazuje, jak na nasze reklamy reagują użytkownicy. Jeżeli CTR jest wysoki, odbiorcy uważają reklamę za trafną i chętnie w nią klikają. Jeżeli jest niski, powinieneś popracować nad jego optymalizacją.

Reklamy i słowa kluczowe mają własne osobne CTR-y. Dzięki temu możesz podejrzeć na koncie skuteczność zarówno jednych jak i drugich.

Jaki CTR w Google Ads jest dobry?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dużo zależy od branży, rodzaju reklamy oraz użytego formatu.

Branże z ciekawymi, ładnymi wizualnie produktami (np. branża turystyczna) osiągają zazwyczaj wyższe CTR-y. Firmy o profilu bardziej technicznym (np. producenci kominów) mogą (choć oczywiście nie muszą) mieć z tym nieco większe problemy.

Bardzo ciężko uśrednić, ile wynosi dobry CTR. W dużym uproszczeniu można przyjąć, że CTR w kampaniach w wyszukiwarce poniżej 3% nie powinien budzić naszego zbytniego entuzjazmu.

Zdecydowanie niższe wyniki osiągają kampanie w sieci reklamowej. Tutaj dobrym wynikiem potrafi już być CTR na poziomie 0,5%.

Nie są to jednak wartości, do których powinieneś się przywiązywać. CTR-y w wyszukiwarce potrafią osiągać również dużo wyższe wyniki, nawet na poziomie 20-30%.

 

 

Jeszcze lepiej wygląda to przy kampaniach video, przy których CTR powyżej 30% przy nośnym temacie nie jest jakimś dużym problemem.

 

 

Czy CTR w Google Ads jest decydujący?

CTR pokazuje, na ile reklama jest atrakcyjna dla użytkowników. Samo klikanie w reklamę nie jest jednak Twoim celem. Kliknięcia, które do niczego nie prowadzą, są wręcz szkodliwe dla Twojego budżetu.

Dlatego pamiętaj, że istotne są zawsze konwersje i ich koszt. Zwrot z inwestycji to dla Ciebie niezmiennie najważniejszy wskaźnik.

Może się zdarzyć, że reklamy i słowa kluczowe z bardzo wysokimi CTR-ami nie będą przynosiły konwersji i na odwrót – reklamy i słowa kluczowe z niższym CTR-em mogą dobrze konwertować.

Czasem zbyt wysoki CTR powinien wzbudzić Twoją czujność, ponieważ może się okazać, że sprowadzasz na swoją stronę przypadkowy, nieprzemyślany ruch albo składasz w reklamie obietnice, których w rzeczywistości nie jesteś w stanie spełnić.

Użytkownicy wchodzą na Twoją stronę. Ty płacisz za kliknięcia, ale poza uszczerbkiem w budżecie nie z tego więcej nie wynika.

Jak podwyższyć CTR

Zawsze warto jednak podwyższać CTR tam, gdzie jest to uzasadnione – czyli w reklamach i słowach kluczowych, które sprowadzają na stronę sensowny, wartościowy ruch, z którego mogą być konwersje.

Jak to zrobić?

Przede wszystkim przez lepsze copy reklamy. To reklama przyciąga uwagę użytkownika, ona przekonuje go do przejścia na Twoją stronę, dlatego nie powinieneś pisać jej na kolanie.

Zwróć uwagę przede wszystkim na:

  • słowo kluczowe w nagłówku
  • powtórzenie słowa kluczowego w tekście reklamy
  • język korzyści
  • treści, które będą Cie wyróżniać na tle konkurencji
  • call to action
  • rozszerzenia

Po więcej na temat pisania skutecznych reklam odsyłam Cię do moich wcześniejszych tekstów: 

👉 Reklamy Google AdWords – jak je pisać?

👉 Kilka prostych sposobów na uatrakcyjnienie Twojej reklamy w Google Ads

Zwróć uwagę również na dopasowania słów kluczowych, wykluczenia oraz strukturę konta, która pomoże Ci wyświetlać użytkownikom bardziej dopasowane reklamy.

Klikalność może zwiększyć również podniesienie stawki CPC.

—————————

Jakieś konkluzje na koniec? Tak, nawet kilka. Przede wszystkim CTR jest ważny, ale nie decydujący i nie należy zbytnio fiksować się na jego temat.

CTR na wysokim poziomie (pod warunkiem, że sprowadzasz na stronę wartościowy, sensowny ruch) pozwala zdobyć więcej kliknięć w mniejszym budżecie, a to zwiększa szanse na zwiększenie liczby konwersji.

Ostatecznie to konwersje są dla Ciebie istotne, nie same kliknięcia.

Reklamy i słowa kluczowe z niższymi CTR-ami potrafią dobrze konwertować, a te z wysokimi CTR-ami przynosić mierny zwrot z inwestycji.

Nie ma czegoś takiego, jak jedyny słuszny CTR. Wszystko zależy od branży, grupy docelowej, rodzaju i formatu reklamy.

Do napisania!

 

Te teksty również mogą Cię zainteresować:

Share Button