Jak wybrać dobrą agencję SEM do prowadzenia kampanii Google Ads?

Zdecydowałeś już, że chcesz się reklamować przez Google Ads i szukasz wykonawcy? Zastanawiasz się, jak wybrać dobrą agencję SEM do prowadzenia kampanii Google Ads?

Mam dla Ciebie kilka podpowiedzi, które Ci to ułatwią.

 1. To nie musi być agencja

Nie musisz szukać agencji. Kampanie Google Ads może ustawić również freelancer, których na naszym rynku nie brakuje.

To co się liczy to podejście wykonawcy do danego projektu i czas, jaki ma zamiar mu poświęcić. Agencja może czasem pomimo swojej wielkości działać gorzej od freelancera, gdy idzie na ilość i obsługuje na raz zbyt wielu klientów. I tak samo freelancer może mieć zbyt małe moce przerobowe i coś zawalić.

Dlatego nie liczy się wielkość, ale jakość dostarczanych usług.

2. Zwróć uwagę, o co pyta wykonawca

W jaki jednak sposób zweryfikować, czy ktoś chce nam dostarczyć usługę wysokiej jakości? Przede wszystkim zwracając uwagę, o co pyta druga strona.

Czy jest zainteresowana Twoim produktem? Czy prosi o dodatkowe materiały? Pyta o dotychczasowe działania marketingowe? Chce wglądu do prowadzonych kampanii?

To bardzo ważne. Jeżeli wykonawca w ogóle nie interesuje się Twoją działalnością – uciekaj od niego jak najszybciej.

Dobre ustawienie kampanii Google Ads wymaga poznania specyfiki produktu i przynajmniej próby dowiedzenia się jak najwięcej na temat grupy docelowej (żeby skrócić testy). Gdy komuś zupełnie nie zależy na tak podstawowych informacjach, najprawdopodobniej nie zamierza się specjalnie pochylić nad Twoją kampanią.

3. Sam zadawaj odpowiednie pytania

Nie skupiaj się tylko na tym, co mówi druga strona. Sam również bądź asertywny i pytaj.

  • o dotychczasowe projekty
  • o formę rozliczeń
  • o sposób, w jaki pracuje
  • o preferowaną formę kontaktu i jego częstotliwość

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci poznać drugą stronę, jej podejście do projektu i sposób, w jaki o nim myśli.

4. Nie daj się złapać na miłe słówka

Bądź podejrzliwy, gdy ktoś na wstępie obiecuje Ci przysłowiowe złote góry. Każdy z nas chce usłyszeć, że będzie świetnie i na każdą wydaną złotówkę przypadnie co najmniej 100 zł zysku. Niestety to często obietnice bez pokrycia.

Nawet dwa identyczne na pierwszy rzut oka sklepy mogą przynosić zupełnie inny zwrot z inwestycji. O sukcesie bądź porażce danego sklepu mogą zadecydować szczegóły, np. zdjęcia na stronie (o ile możemy coś tak istotnego nazwać szczegółem).

Najwięcej problemów w ocenie przysparzają projekty, które dopiero startują i nie mają wypracowanej strategii ani nie znają dobrze swojej grupy docelowej.

W ich przypadku szczególnej wagi nabierają testy – i to nie tylko kampanii, ale wszystkich elementów składających się na lejek sprzedażowy.

Testy są oczywiście ważne w każdym projekcie. Jeżeli jednak firma sprzedaje już jakiś czas na rynku, jej doświadczenie i wiedza na temat odbiorców są o niebo większe. I co najistotniejsze – posiada dane (o ile je odpowiednio gromadzi), od których można się odbić.

Nie chodzi jedynie o statystyki z Google Ads, ale również przynajmniej podstawowe raporty z Google Analytics.

Na podstawie danych można już powiedzieć zdecydowanie więcej na temat prognozowanych wyników kampanii, bez statystyk to zazwyczaj wróżenie z fusów.

Sensowny czas do zweryfikowania wyników kampanii to zazwyczaj trzy miesiące. Po miesiącu można już często wyciągnąć pierwsze wnioski.

Zwróć uwagę, czy potencjalny wykonawca rozmawia z Tobą uczciwie o tych kwestiach, czy ogranicza się jedynie do obietnic.

5. Uważaj na cenę

Różni wykonawcy preferują różne formy rozliczenia – procent od budżetu, stałą miesięczną kwotę, rozliczenie godzinowe itp. Trudno powiedzieć, jaka forma jest najlepsza, bo to kwestia indywidualnych preferencji i systemu pracy.

Zwróć jednak uwagę na jedną rzecz – wysokość stawki. Cieszysz się, że jest niska i kwota potrzebna na obsługę nie nadszarpnie Twojego budżetu?

Lepiej zadaj sobie pytanie – ile godzin za taką stawkę specjalista od Google Ads jest w stanie poświęcić Twojej kampanii i czy to wystarczy do zdobycia satysfakcjonujących wyników. Uwzględnij w tym również rozmowy telefoniczne i czas poświęcony na korespondencję mailową z Tobą (to również praca!).

Oczywiście godzina godzinie nierówna, każdy ma inne tempo pracy. Warto jednak poruszyć ten temat przed podpisaniem umowy, żeby nie być później niemile zaskoczonym.

6. Zapytaj o raportowanie

W jaki sposób wykonawca będzie Cię informował o wynikach? Cy możecie się umówić raz w miesiącu na rozmowę telefoniczną, czy dostaniesz raport na maila? Jakie dane zostaną zawarte w raporcie, dlaczego akurat te? Czy raport będzie dla Ciebie w pełni zrozumiały?

Często spotykam się z raportami, które są zupełnie niejasne dla klientów, a wybrane do nich dane… nie do końca użyteczne.

Planuję osobny wpis na blogu o raportach, jeżeli jesteś zainteresowany tematem – obserwuj na bieżąco, co się tutaj pojawia 😉

————————

Jeśli akurat stoisz przed dylematem wybrania agencji SEM do prowadzenia kampanii Google Ads, mam nadzieje, że ten wpis chociaż trochę pomógł.

A może sam masz przemyślenia na ten temat i uważasz, ze nie uwzględniłam czegoś ważnego – daj koniecznie znać w komentarzu.

Tymczasem do napisania. Mam nadzieję, że zostajemy w kontakcie!

 

Nie znikaj jeszcze – te artykuły również będą idealne dla Ciebie:

Share Button