Jak wgrać kod konwersji Google AdWords w Google Tag Manager

Przesłałeś programiście kody do wklejenia na stronę i czekasz już kilka dni na ich wgranie? Ten ból zna każdy, kto zajmuje się Google AdWords. Jest jednak na to prosty sposób – wklej kody samodzielnie przez Google Tag Manager.

Nie miałeś nigdy do czynienia z kodem strony? Uważasz, że nie dasz rady? Spokojnie, po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział, jak to zrobić.

Co to Google Tag Manager?

Google Tag Manager to narzędzie, które ma ułatwić życie marketerom. Jeżeli zaczniesz o nim czytać, na pewno spotkasz się z opiniami, że jego obsługa to sama przyjemność.

Niestety nie jest to do końca prawda. Google Tag Manager może sprawić trudności osobom, które nie miały wcześniej styczności z programowaniem. Z własnego doświadczenia wiem, że początki wcale nie muszą być miłe i oswojenie się z programem może zabrać wiele frustrujących godzin.

Sprawę utrudnia dodatkowo brak materiałów w języku polskim, które przeprowadzałyby czytelnika przez cały proces krok po kroku. Postanowiłam wypełnić tę lukę.

Początki z Google Tag Managerem

W pierwszej kolejności załóż sobie konto na Google Tag Manager. Ja loguję się swoim kontem gmail, z którego korzystam na co dzień – tak jest najwygodniej.

Następnie musisz utworzyć konto w samym Google Tag Managerze. W tym celu klikasz opcję „Utwórz konto” widoczną u góry po lewej stronie:

Kolejny krok to konfiguracja konta – podanie nazwy, adresu witryny i akceptacja warunków korzystania z Google Tag Managera. Narzędzie przeprowadzi Cię przez ten proces.

Po konfiguracji wyświetli Ci się kod, który trzeba wkleić na stronę, z której chcesz zbierać statystyki.

Kliknięcie przycisku „Ok” przeniesie Cię do obszaru roboczego.

Na zielonym tle zobaczysz napis „Kontener nie został opublikowany”. Aby uaktywnić konto musisz najpierw wkleić wyświetlony wcześniej kod na stronę. Podeślij go swojemu programiście – więcej nie będziesz prosić go o pomoc.

Nie musisz czekać na wgranie kodu. Możesz ustawić wszystko od razu. Dane zaczną się jednak zbierać dopiero od momentu, gdy kod będzie aktywny.

Instalowanie kodu konwersji Google AdWords w Google Tag Manager

Przechodzimy do najważniejszej rzeczy – samodzielnego wgrania kodu konwersji Google AdWords w Google Tag Managerze.

To czego potrzebujesz to kod konwersji Google AdWords. Przejdź do swojego konta i wygeneruj go. 

Masz już wyświetlony kod. Fantastyczne w Google Managerze jest to, że nie musisz go nawet w całości kopiować. Potrzebujesz jedynie dwóch wartości – numeru ID i label. Znajdziesz je tutaj:

Teraz przechodzimy już do panelu Google Tag Managera.

Przejdź do Tagów w lewym menu w przestrzeni roboczej. Kliknij przycisk Nowy i przystąp do konfigurowania tagu:

Z menu, które Ci się pojawi wybierz Śledzenie konwersji AdWords:

Najlepiej nadaj tagowi od razu nazwę, np. Kod konwersji Google AdWords. Zacznij konfigurować tag:

Przy Identyfikatorze konwersji skopiuj numer ID z kodu konwersji. Przy Etykieta konwersji wpisz wartość label z kodu Google AdWords i przejdź do pola Reguły. Kliknij na nie:

Kliknij krzyżyk + po lewej stronie:

Kliknij w pole Skonfiguruj regułę i wybierz regułę z pola, które rozwinie się po prawej stronie. Załóżmy najprostszą możliwą opcję – konwersja polega na wyświetleniu konkretnej podstrony. Przyjmijmy, że to podstrona z podziękowaniem, która wyświetla się użytkownikowi po wypełnieniu przez niego formularza kontaktowego.

W takim wypadku wybierasz opcję Wyświetlenie strony:

Zaznaczasz opcję Niektóre wyświetlenia strony. Wybierasz z rozwijanego suwaka opcję url strony, następnie zawiera i na końcu wpisujesz element adresu url, który jest tylko i wyłącznie na tej podstronie.

Możesz oczywiście pokombinować z innymi dostępnymi możliwościami, jak „kończy się”, „zaczyna się”. „Zawiera” wydaje mi się jednak najbezpieczniejsze.

Nadaj nazwę regule, zapisz i prześlij wszystkie zmiany.

Gotowe! Chcesz zobaczyć, czy działa?  Kliknij w obszarze roboczym w prawym górnym rogu Podgląd:

Następnie przejdź na stronę, do której wkleiłeś kody. Wejdź na podstronę z formularzem kontaktowym, którego wysłanie powoduje konwersje. Zobaczysz taką belkę:

U Ciebie nie będzie jeszcze oczywiście tych dwóch kwadratów (piksel Facebooka i remarketing AdWords). Mnie się pokazują, ponieważ mam już wklejone do nich kody. 

Wyślij testowy formularz kontaktowy. Po przejściu na stronę z podziękowaniem, wygląd belki powinien się zmienić.

Pokazał się dodatkowy kwadracik z adnotacją Śledzenie konwersji AdWords i nazwą, jaką nadałam swojemu tagowi.

To oznacza, że wszystko działa! Jeżeli kwadracik Ci się nie wyświetlił – zrobiłeś coś nie tak.

Share Button