Jak ustawić reklamy w Gmailu?

Skrzynka pocztowa to miejsce, z którego korzysta każdy z nas. Ja mam otwartą pocztę praktycznie bez przerwy i potrafię odpisywać na wiadomości w bardzo dziwnych godzinach.

To wszystko sprawia, że poczta Gmail (bo cały czas mówimy o Gmailu) stał się prawdziwą gratką dla reklamodawców.

Jak zatem dotrzeć do odbiorców poprzez pocztę na Gmailu? Bardzo prosto, wystarczy wykorzystać dedykowaną do tego funkcję Google Ads.

Jak wyglądają reklamy Google Ads w Gmailu

Reklamy Google Ads w Gmailu wyglądają jak maile. Są jednak oznaczone jako reklamy – użytkownik ma jasność, że klika w reklamę, Google niczego tutaj nie zataja. Taki sam znaczek „Reklama” mają zresztą również reklamy Google Ads w wyszukiwarce.

 

 

Po kliknięciu reklama rozwija się w mail. Zazwyczaj reklamodawcy zamieszczają w nim grafiki lub video, wezwanie do działania i przycisk przejścia na stronę. 

 

 

Reklamę można zapisać w odebranych, oznaczyć gwiazdką lub przesłać dalej jako mail. Wszystkie te opcje znajdziesz nad wiadomością. Możesz dodatkowo przesłać również swoją opinię na temat reklamy do Google.

 

 

Google chce, żeby reklamy były jak najlepiej dopasowane i odbiorcy odczuwali je jako przydatne i zgodne z ich aktualnymi potrzebami. Opinie mają w tym pomóc.

Reklama zwinięta – mało słów, dużo treści

Reklama zwinięta, czyli linijka przypominająca zajawkę zwykłego maila na skrzynce pocztowej, decyduje, czy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie dalej. Miejsca jest mało i musisz je jak najlepiej wykorzystać. Na zajawce widać tylko nazwę firmy, tytuł i jego rozwinięcie.

Reklamodawcy najczęściej piszą tu o atrakcyjnych rabatach, tymczasowych zniżkach itp.

 

 

Reklama zwinięta pokazuje się zazwyczaj w zakładce Oferty lub Powiadomienia. Może jednak wpaść też w inne miejsce – wszystko zależy od konfiguracji skrzynki Gmail.

Zalety reklam Google Ads w Gmailu

Kampanie Google Ads w Gmailu to jeszcze stosunkowo mało eksploatowane formy kampanii. Są nienachalne w formie. Google stara się jak najlepiej dopasować je do preferencji odbiorców (a zna ich naprawdę bardzo dobrze!).

Co więcej, kampanie Google Ads w Gmailu przychodzą z pomocą tym, którzy nie mają baz mailingowych zgodnych z wymaganiami RODO a jednak chcą dotrzeć do określonej grupy użytkowników przez Gmail.

Reklamy potrafią osiągać bardzo dobre wyniki przy sensownych kosztach. Jeżeli masz dobry pomysł, jak pokazać swoje produkty lub usługi za pomocą maila i wiesz, do kogo chcesz je kierować – koniecznie przetestuj tę formę kampanii.

Jak ustawić kampanię Google Ads w Gmailu

Tworząc nową kampanie na koncie Google Ads, kliknij zakładkę Sieć reklamowa, zaznacz cel i wybierz jako podtyp kampanii Kampania w Gmailu:

 

 

Uzupełnij resztę wymaganych danych, jak nazwa, stawka, budżet itp.

Przejdź do Odbiorców. Masz tutaj trzy zakładki:

  • słowa kluczowe
  • odbiorcy
  • dane demograficzne

 

 

W słowach kluczowych możesz dodać frazy związane z oferowanymi przez Ciebie produktami i usługami.

W danych demograficznych zaznacz płeć, wiek i stan rodzinny (z dziećmi, bez dzieci) odbiorców, którzy Cię interesują. 

 

 

Najbardziej skomplikowana zakładka to Odbiorcy. Masz tutaj powtórnie trzy opcje:

  • zainteresowania i zwyczaje,
  • plany i to, czego szukają,
  • sposób, w jaki weszli w interakcje z Twoją stroną.

Listy są dość obszerne i zachęcam, żebyś przejrzał je dokładnie na własną rękę. Na potrzeby przykładu załóżmy, że chcę kierować reklamy na trzy grupy: osoby, które podróżują służbowo, osoby, które szukają pracy na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich i osoby podobne do wszystkich użytkowników, którzy byli na mojej stronie.

 

 

Kombinacji jest oczywiście o wiele wiele więcej. Możesz na przykład używać reklam w Gmailu jedynie do remarketingu, kierować je na osoby z wgranej listy czy takie, które planują jakieś ważne wydarzenie w swoim życiu. Wszystko zależy od Twojego biznesu, pomysłu na kampanie i budżetu.

Nie oszukujmy się – żeby znaleźć najlepszą grupę odbiorców musisz najpierw trochę potestować.

Pamiętaj, że używając na raz wszystkich metod kierowania: słów kluczowych, odbiorców i wybranych danych demograficznych, mocno zawężasz swoją grupę potencjalnych odbiorców. Uzyskany w ten sposób ruch może się okazać za mały.

Uzupełnij resztę danych i przejdź do tworzenia reklam.

Tworzenie reklam w Gmailu

Tworzenie reklam to już ostatni punkt programu 🙂 Uzupełnij kolejno wszystkie pola:

  • nazwa firmy,
  • nagłówek,
  • tekst,
  • końcowy url.

Każda linijka ma ograniczoną liczbę znaków, której nie możesz przekroczyć: nazwa firmy – 20 znaków, nagłówek – 25 znaków, tekst – 90 znaków.

W tym miejscu możesz wgrać do swojej reklamy zdjęcie, plik video czy logo. Efekt zobaczysz na podglądzie z boku.

 

 

Masz naprawdę bardzo mało miejsca, dlatego starannie przemyśl treść i zadbaj o to, żeby była atrakcyjna dla użytkowników. Dodatkowy komunikat możesz przemycić na grafice lub w filmie.

Teraz kliknij Utwórz kampanię i gotowe!

Zamiast tworzyć ręcznie reklamę, możesz przesłać do Google Ads również gotowy pilik HTML.

———————————-

Wiesz już, że reklama Google Ads w Gmailu daje wiele możliwości. Tym bardziej, że użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z treścią reklamy na wiele różnych sposobów – zależy, co osadzisz w reklamie.

Co więcej płacisz jedynie za kliknięcie, które rozwija reklamę, pozostałe interakcje nic Cię nie kosztują.

Chcesz zacząć używać reklam Google Ads w Gmailu? A może już używasz i masz jakieś przemyślenia? Podziel się nimi w komentarzu 🙂

 

Tutaj linki do artykułów, które również mogą Cie zainteresować:

 

Share Button