Google Ads to system, który w dużym stopniu polega na automatyzacji. Ciężko wymagać, żeby każdą zmianę, reklamę itp. sprawdzał i akceptował pracownik Google. Zwłaszcza biorąc pod uwagę skalę reklamodawców, którzy obecnie korzystają z Google Ads.
Dlatego robi to za nich automat. Choć technika idzie cały czas do przodu i automaty są coraz lepsze i bardziej niezawodne, nadal dochodzi do mnóstwa pomyłek.
I tutaj pojawia się zazwyczaj potrzeba skontaktowania z żywym człowiekiem, który będzie w stanie naprawić problem i sprowadzić naszą kampanię na właściwe tory.
Jak w takim razie skontaktować się z Google Ads?
Kontakt do Google Ads – możliwości
Na szczęście Google Ads (w odróżnieniu od Facebooka) ma całkiem sprawnie zorganizowaną infolinię, na którą możesz spokojnie zadzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00.
Czasem trzeba chwilę zaczekać na połączenie, na ogół idzie to jednak w dość przyzwoitym tempie.
Dostępny jest również specjalny formularz na stronie: https://support.google.com/google-ads/gethelp. Formularz sugeruje dwie drogi kontaktu – czat lub e-mail.
Moim skromnym zdaniem połączenie z infolinią jest jednak zdecydowanie lepszym i sprawniejszym rozwiązaniem.
Numer telefonu do Google Ads
Jeżeli przekonałam Cię do skorzystania z infolinii, wystarczy, że wybierzesz numer: 800 702 380.
Na początku włączy się automatyczna sekretarka, która każe Ci wybrać usługę w sprawie, której dzwonisz (Google Ads), a następnie wpisać za pomocą klawiatury ID Twojego konta reklamowego (numer znajdziesz w prawym górnym rogu po zalogowaniu się na konto).
Nie masz jeszcze konta, a tym samym numeru ID? To nie problem – miła pani w słuchawce przewidziała również taką opcję.
Weryfikacja konta
Gdy wybierzesz już wszystkie wymagane opcje, w słuchawce zgłosi się pracownik Google Ads, któremu możesz się zwierzyć ze wszystkich swoich kłopotów związanych z kampanią Google Ads.
Przed podjęciem próby udzielenia Ci pomocy, poprosi Cię jeszcze o weryfikację Twojego konta – potwierdzenie, że Ty to faktycznie Ty i masz dostęp do konta, o którym mówisz.
W tym celu będziesz musiał kliknąć w ikonkę znaku zapytania w prawym górnym rogu i zweryfikować swoją prośbę o pomoc (jest tam taka opcja – na pewno zauważysz).
Po weryfikacji pracownik Google zamieni się w słuch i zrobi wszystko, żeby Ci pomóc.
Pamiętaj, że rozmowa jest nagrywana, więc lepiej nie mówić nic obciążającego 😉
Po każdej rozmowie zostaniesz poproszony o wypełnienie krótkiej ankiety z zadowolenia klienta.
Czy warto wdrażać wszystkie rady pracownika Google?
Powiem tak – jak wszędzie pracownicy są różni i mają różny stopień zaawansowania. Często potrafią pomóc, zwłaszcza jeżeli problem dotyczy jakiegoś błędu technicznego.
Czasami jednak warto podejść do czegoś zdroworozsądkowo i zasięgnąć dodatkowej rady – na grupie, forum, itp.
Nie należy do wszystkiego podchodzić bezkrytycznie. Tym bardziej, że nie ma jednego, sprawdzonego sposobu na ustawienie kampanii i rady poszczególnych pracowników mogą się między sobą bardzo różnić.
Pomoc przy konfiguracji kodów
Nie wszyscy wiedzą, że w Google Ads istnieje pomoc przy instalowaniu kodów na stronie i są do niej oddelegowani specjalni pracownicy.
Nie można jednak do nich po prostu zadzwonić. Najłatwiej skontaktować się z infolinią i tam poprosić o umówienie spotkania z taką osobą.
Po zanotowaniu kilku danych, w tym adresu strony, której będzie dotyczyła weryfikacja, pracownik Google umówi Cię na pierwszy wolny termin.
Pomoc Google Ads
Lubię szukać rozwiązań samodzielnie, dlatego dzwonię do Google Ads tylko w ostateczności. Najpierw szukam rozwiązania na stronie Pomocy Google Ads.
Znajdziesz w niej mnóstwo przydatnych materiałów i instrukcji, jak krok po kroku zrobić poszczególne rzeczy.
Niestety jak to w życiu zwykle bywa, Pomoc Google Ads nie jest idealna. Brakuje w niej części materiałów, nie wszystkie są na bieżąco tłumaczone i uzupełniane.
Jeżeli zauważysz, że czegoś brakuje, zawsze warto zgłosić to na infolinii. Nieraz zdarzało mi się w ten sposób przyczynić do uzupełnienia jakiegoś materiału.
Trzeba jednak przyznać, że znajdziesz w niej bez większych trudności większość potrzebnych zagadnień, zwłaszcza tych dotyczących poziomu podstawowego i średniozaawansowanego. Z trudniejszymi rzeczami bywa już niestety różnie.
————————
Myślę, że po przeczytaniu tego artykułu nie będziesz miał już problemów ze skontaktowaniem się z Google Ads.
Jeżeli uważasz, że coś pominęłam, co warto byłoby uzupełnić – pisz śmiało w komentarzu!
Do ponownego napisania 🙂