Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?

Konto Google Ads powinno zostać połączone z kontem Google Analytics. Dzięki temu zyskasz dodatkowe dane do analizy, a tym samym optymalizacji swoich kampanii.

Jakie to dane? W jaki sposób połączyć oba konta? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Co zyskujesz, łącząc Google Analytics z Google Ads

Na koncie Google Ads znajdziesz wiele, bardzo użytecznych danych. Na ich podstawie możesz z powodzeniem prowadzić i optymalizować swoje kampanie. Nie widzisz jednak wszystkiego i możesz przez to popełnić błąd.

Czy zdarzyło Ci się wyłączyć słowo kluczowe, które nie generowało konwersji, a po dość krótkim czasie otrzymać wiadomość od klienta, że sprzedaż spadła?  Prawdopodobnie wyeliminowałeś słowo kluczowe, które (choć samo nie powodowało bezpośrednich konwersji) uczestniczyło w konwersjach wspomaganych.

Nie zrobiłbyś tego, gdybyś korzystał jednocześnie z danych z Google Analytics. Obie platformy uzupełniają się nawzajem i pomagają uzyskać lepszy obraz tego, co dzieję się na Twojej stronie internetowej.

Dzięki połączeniu konta Google Ads z Google Analytics zyskasz:

  • dodatkowe statystyki dotyczące reklam, strony internetowej,
  • lepiej poznasz zachowanie odbiorców (jak wygląda ich ścieżka),
  • możliwość zaimportowania celów i danych z Google Analytics do Google Ads,
  • możliwość uruchomienia remarketingu dynamicznego z Google Analytics

To oczywiście tylko wybrane przykłady. Już na ich podstawie widać jednak wyraźnie, że warto. Skoro warto, nie ma sensu się dłużej zastanawiać i trzeba po prostu połączyć konta. Możesz to zrobić zarówno z poziomu Google Ads jak i Google Analytics. Musisz mieć tylko odpowiednie uprawnienia (najlepiej od razu zapewnij sobie Administratora).

Łączenie kont z poziomu Google Ads

Kliknij ikonkę Narzędzia u góry z prawej strony, a następnie wybierz opcję Połączone konta.

 

 

Kliknij Szczegóły przy kwadracie odpowiadającym za Google Analytics.

 

 

W tabelce pokaże się lista usług, do których połączenia masz uprawnienia. Możesz połączyć konto Google Ads z poszczególnymi widokami w Google Analytics – wszystko zależy od skonfigurowania konta.

Oprócz połączenia zaimportuj dane witryny – w ten sposób będziesz mógł dodać statystyki z Google Analytics do raportów Google Ads (po modyfikacji kolumn).

 

 

Kliknij Zapisz. Konta zostały połączone.

Edytowanie kolumn w Google Ads

Jeżeli chcesz rozszerzyć swoje raporty w Google Ads o dane z Google Analytics, musisz pamiętać o włączeniu automatycznego tagowania oraz zaimportowaniu danych witryny, o których pisałam w poprzednim akapicie. W przeciwnym razie nie będziesz mieć możliwości edytowania kolumn.

Jeżeli spełniłeś już oba warunki, kliknij w menu bocznym w Google Ads na poziom, do którego chcesz dodać kolumny – kampanie, grupy reklam, reklamy albo słowa kluczowe. Przejdź do przycisku Kolumny -> Modyfikuj kolumny.

 

 

Odszukaj opcję Google Analytics, wybierz dane, które Cię interesują i zapisz wszystko, klikając Zastosuj. 

 

 

Gotowe – dodatkowe dane pokażą się w Twojej tabeli raportów.

Łączenie kont z poziomu Google Analytics

Konta możesz połączyć również z poziomu Google Analytics. Na koncie Google Analytics przejdź do zakładki Administracja, wybierz Google Ads – łączenie.

 

Zaznacz konto Google Ads, które chcesz połączyć, nazwij grupę połączeń i połącz konta.

—————————————–

Jak widzisz, nie ma w tym nic trudnego. Dlatego jak najszybciej połącz konta i zbieraj dane. Pamiętaj, że każdego dnia tracisz cenne statystyki i informacje, które ułatwią Ci optymalizację kampanii.

 

Jeżeli zainteresował Cię artykuł, zobacz również te wpisy:

Share Button