Grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym – po co i jak je tworzyć?

Zastanawiasz się, jak w prosty sposób poprawić swoje statystyki w kampaniach Google AdWords? Chcesz podwyższyć CTR-y, Wynik Jakości i zdobywać dla swojej firmy więcej konwersji przy tych samych (albo niższych) kosztach?

Wypróbuj koniecznie grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym, tak zwane SKAGs.

W jaki sposób SKAGi (pozwolę sobie spolszczyć) miałoby wpłynąć na Twoje wyniki? Jak je tworzyć? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Single Keyword Ad Groups (SKAGs) – co to jest?

SKAGi to wciąż dość mało popularna metoda tworzenia grup reklam z tylko jednym słowem kluczowym. Dzięki tylko jednej frazie możemy idealnie dopasować do niej teksty reklam.

Dlaczego SKAGi nie cieszą się dużą popularnością?

Przede wszystkim dlatego, że są czasochłonne i pracochłonne. Przy bardzo rozbudowanych kampaniach ich 100% przeprowadzanie staje się wręcz niemożliwe.

Warto jednak wdrożyć je chociaż w kilku grupach, na których szczególnie Ci zależy.

Jak utworzyć SKAGi?

Najlepiej pokażę to na przykładzie. Załóżmy, że chcę reklamować w wyszukiwarce usługi hydrauliczne w Bydgoszczy. Najważniejsza fraza, po której ktoś może szukać takiej firmy, to po prostu:

hydraulik Bydgoszcz

Do frazy dodajemy różne typy dopasowań. Mamy więc:

+hydraulik +Bydgoszcz
”hydraulik Bydgoszcz”
[hydraulik Bydgoszcz]
[hydraulik bydgoszcz]

W ten sposób możemy mieć pewność, że grupa reklam wyłapie cały ruch, na którym nam zależy. Po wstępnych testach będziemy również w stanie stwierdzić, które dopasowanie sprawuje się najlepiej i osiąga najlepsze noty.

Teraz wystarczy napisać teksty reklam. Ważne, żeby wybrane przez nas słowo kluczowe znalazło się również w tekście reklamy. Przykładowo mogłaby ona wyglądać w ten sposób:

 

Pamiętaj zwłaszcza o słowie kluczowym w nagłówku. Wstawiaj go również w miarę możliwości w adres url.

Użytkownicy lubią widzieć słowo kluczowe, które wpisali w wyszukiwarkę w tekście reklamy. Dlatego warto je powtórzyć przynajmniej dwa razy. Dzięki temu odbiorcy mają poczucie, że reklama dokładnie odpowiada na ich potrzeby. Pisałam o tym obszerniej w tekście Wynik Jakości – jak go poprawić.

Zachęcam również do przeczytania, jak pisać teksty reklam – tutaj odsyłam Cię do artykułu Reklamy Google AdWords – jak je pisać.

Nowe słowa kluczowe = nowe SKAGi

Jeżeli widzisz w raporcie wyszukiwanych haseł, że użytkownicy wchodzą na Twoją stronę po innych słowach kluczowych, warto zrobić z nich osobne SKAGi.

Po co? Dzięki temu możesz maksymalnie dopasować reklamę do wyszukiwanych haseł przez odbiorców. Załóżmy na potrzeby przykładu, że odbiorcy bardzo często szukają Twojej firmy po słowie kluczowym:

tani hydraulik Bydgoszcz

W tej sytuacji słowo „tani” ustawia całą komunikację w reklamie, która mogłaby brzmieć w ten sposób:

Jeżeli nadal jesteś nieprzekonany porównaj pierwszy i drugi tekst reklamy – widać różnice, prawda?

W pierwszej reklamie koncentrujemy się przede wszystkim na niezawodności i kwalifikacjach hydraulika, w drugim przykładzie nacisk zostaje położony na niskie ceny.

Dlaczego SKAGi są opłacalne

Grupa reklam z jednym słowem kluczowym oznacza ściśle dopasowane reklamy do tego słowa (inaczej to nie ma sensu!), odwołujące się do konkretnych cech oferty i sposobu, w jaki poszukują jej użytkownicy.

Co z tego wynika?

  • reklamy dopasowane do zapytań są chętniej klikane przez odbiorców,
  • więcej kliknięć na taką samą liczbę wyświetleń oznacza wzrost CTRów w kampanii,
  • wyższe CTRy wpłyną na podniesienie Twojego Wyniku Jakości,
  • wzrost zainteresowania reklamami sprawi, że Google zacznie wyświetlać je wyżej w wyszukiwarce,
  • koszty kliknięć spadną,
  • skoro płacisz mniej za kliknięcia, możesz przekierować na stronę internetową więcej użytkowników w ramach tego samego budżetu,
  • im więcej wartościowych (nieprzypadkowych) użytkowników na  stronie, tym większa szansa na wzrost liczby konwersji, a jak wiadomo każda konwersja to zysk dla Twojej firmy.

Prosty przepis na sukces to zatem:

 

Reklamy dopasowane do zapytań = więcej kliknięć w reklamy
Więcej kliknięć = wyższe CTRy
Wyższe CRTy = wyższy Wskaźnik Jakości
Wyższe CTRy, wyższy Wskaźnik Jakości = wyższe pozycje w wyszukiwarce
 Wyższe CTRy, wyższy Wskaźnik Jakości, wyższe pozycje w wyszukiwarce = lepsze statystyki, niższe koszty
Więcej kliknięć, niższe koszty = więcej konwersji

 

Jak widać grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym naprawdę się opłacają, oczywiście pod warunkiem, że zostały dobrze ustawione.

Plusy to nie tylko lepsze statystyki i wyższy zwrot z inwestycji, ale również większa kontrola nad kampanią, wyeliminowanie przypadkowych kliknięć (oraz związanych z nimi niepotrzebnych kosztów) oraz kierowanie na swoją stronę odbiorców potencjalnie mocno zainteresowanych ofertą i skłonnych do konwersji.

Ułatw sobie życie, korzystaj z Edytora Google AdWords

Wszystko super, ale jak stworzyć tak dużą ilość grup reklamowych? Robienie wszystkiego ręcznie zajmie wieki!

Na szczęście, nie musisz tworzyć wszystkich grup reklamowych od zera, możesz je skopiować w Edytorze Google AdWords, następnie edytować, a po skończeniu pracy gotowe zmiany przesłać do kampanii. Bardzo dobrze zostało to wytłumaczone tutaj

 

 

W ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który możesz poświęcić na optymalizacje konta 😉

Wszystkie potrzebne informacje na temat Edytora Google AdWords znajdziesz w Pomocy Google AdWords, na dole jest też link do pobrania edytora.

Nie dajmy się zwariować

Wiesz już, że grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym są super. Niestety ich zastosowanie wymaga bardzo dużego nakładu czasu i pracy, dlatego nie członkuj od razu wszystkich swoich kampanii.

Wydziel na początek kilka grup, na których szczególnie Ci zależy. Odseparuj od reszty hasła brandowe. Przeanalizuj swoją listę słów kluczowych – czy faktycznie wszystkie nadają się do dalszych testów, może już na tym etapie jesteś w stanie stwierdzić, że trzeba się niektórych pozbyć.

Pamiętaj, że grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym bardzo szatkują dane. Przed generalnymi zmianami sprawdź na niewielkiej próbce, jak sobie z tym radzisz.

Zwróć uwagę, że na poziomie poszczególnych grup reklam będziesz musiał zrobić wykluczenia – inaczej grupy będą nawzajem ze sobą nie rywalizowały i sam sobie podbijesz stawki stawki.

———————

To już wszystko, co chciałam napisać na temat SKAGów. Mam nadzieję, że uznasz artykuł za przydatny.

Daj znać, o czym chciałbyś przeczytać w następnym wpisie!

Marta

 

Zanim zamkniesz stronę, chcę Ci polecić jeszcze kilka innych artykułów z mojego bloga, które mogą Ci się przydać w kontekście SKAGów:

Share Button