Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads

Mogłeś nie zauważyć, że dosyć niedawno pojawiła się nowa opcja – rozszerzenie formularzy kontaktowych w kampaniach Google Ads.

Zmiana na pierwszy rzut oka niezbyt wielka, dająca jednak nowe możliwości sprzedażowe.

Jak możesz wykorzystać formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads? Jakie warunki musisz spełnić, by móc z nich korzystać?

Rozwinięcie w artykule.

Formularze kontaktowe w Google Ads a Lead Ads na Facebooku

Korzystasz z Lead Adsów na Facebooku? Jeżeli tak, bez trudu zauważysz podobieństwa między rozwiązaniami.

Facebook wprowadził formularze kontaktowe dużo wcześniej. Dzięki tej opcji możesz ustawić pozyskiwanie formularzy kontaktowych jako cel reklamowy. Jak to działa?

Gdy użytkownicy klikną w reklamę, nie przenosi ich do strony, ale właśnie do formularza kontaktowego, który automatycznie wypełni się ich danymi. Wystarczy zaakceptować wymagane zgody i przesłać formularz.

W ten sposób reklamodawca dostaje dane kontaktowe (takie jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres email, miejsce zamieszkania itp. – w zależności od tego, co umieścił w formularzu), dzięki którym może nawiązać ponowny kontakt z zainteresowanym jego usługami odbiorcą.

Dlaczego rozwiązanie jest dobre?

Przede wszystkim dlatego, że uzyskujesz kontakt do naprawdę wysokiej jakości grupy odbiorców. Dane kontaktowe zostawiają osoby, które są mocno zainteresowane usługą, chcą jednak o coś dopytać, mają jakieś wątpliwości itd.

Często wystarczy prosta rozmowa telefoniczna, żeby ostatecznie przekonać ich do zakupu.

Nic więc dziwnego, ze podobne rozwiązanie postanowiło wprowadzić również Google.

W Google Ads formularze kontaktowe nie są jednak celem reklamowym samym w sobie a jedynie jedną z opcji rozszerzeń reklamy reklamy tekstowej w wyszukiwarce.

Czy to działa na ich niekorzyść? Niekoniecznie, choć takie usytuowanie formularzy kontaktowych sprawia, że minie najpewniej trochę czasu zanim użytkownicy się do nich przyzwyczają i zaczną je wypełniać z większą dozą zaufania.

Jak ustawić formularze kontaktowe w kampanii Google Ads

Ustawienie formularzy kontaktowych w kampanii Google Ads jest na szczęście wyjątkowo proste. Wygląda tak samo, jak dodawanie innych rozszerzeń.

Wystarczy w wybranej kampanii w wyszukiwarce wejść zakładkę Reklamy i rozszerzenia i tam spośród możliwych rozszerzeń do dodania, wybrać formularze kontaktowe.

Aby uruchomić formularze, musisz najpierw zaakceptować warunki korzystania z nich.

Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads

W tym miejscu wyświetli Ci się szablon formularza kontaktowego, który musisz uzupełnić.

Do uzupełniania masz trzy ekrany – treść rozszerzenia (jak ma wyglądać w reklamie), wygląd i treść samego formularza kontaktowego oraz komunikat, który wyświetli się odbiorcom po przesłaniu formularza.

 

Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads

 

Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads

 

Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads

 

Na każdym kroku zobaczysz, że miejsce na tekst jest niezwykle ograniczone. Tym bardziej postaraj się, żeby Twoje copy było na wysokim poziomie. Stosuj same konkrety, nie lej wody.

Napisz, czego dokładnie chcesz od odbiorcy, w jakim celu. Uspokój go również, że jego dane są z Tobą bezpieczne.

Warunki korzystania z formularzy kontaktowych w kampaniach Google Ads

Zdaję sobie sprawę, że wolałbyś pominąć ten akapit, musimy jednak na chwilę się tu zatrzymać – dla Twojego własnego dobra. Obiecuję, nie będzie długo.

Pamiętasz okienko z Warunkami, które musiałeś najpierw zaakceptować, aby móc w ogóle przejść do ustawiania formularzy kontaktowych?

Przeczytaj je jeszcze raz uważnie. Są tutaj nie bez przyczyny. Przy ustawianiu innych rozszerzeń nie musiałeś przecież niczego akceptować.

Niestety korzystanie z formularzy kontaktowych wiąże się z pozyskiwaniem danych osobowych. Te natomiast muszą być pozyskiwane zgodnie z aktualnymi przepisami danego kraju.

Dlatego Google Ads wymaga przy ustawianiu formularza kontaktowego linku do Polityki Prywatności z Twojej strony internetowej.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że masz to dobrze zrobione – najlepiej skonsultuj się z kompetentnym w tych sprawach prawnikiem.

————————

Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads to opcja pozyskiwania cennych danych od odbiorców zainteresowanych usługą. Potrafi się świetnie sprawdzić w branżach, w których potencjalni klienci potrzebują bezpośredniego kontaktu (chcą o coś dopytać, wyjaśnić wątpliwości).

Jeżeli Twoja branża do takich należy, wypróbuj rozszerzenie formularzy kontaktowych i daj znać, czy jesteś zadowolony w komentarzu!

 

Lektura tych artykułów również Ci się przyda!

Share Button